image-348188-relate_logo__on_dark-c51ce.png

2+1 στρατηγικές για να αγαπήσετε το σώμα σας σήμερα!

Ας το παραδεχτούμε! Η πίεση για ένα τέλειο σώμα είναι τεράστια στην κοινωνία μας. Η ψηφιακή επεξεργασία των φωτογραφιών και των λεπτών σαν ραβδί μοντέλων μάς βομβαρδίζουν καθημερινά και προωθούν μια συγκεκριμένη εικόνα ως "ιδανικό πρότυπο" ομορφιάς. Το πρόβλημα είναι ότι οι περισσότεροι από εμάς δεν μοιάζουμε στο ελάχιστο με αυτούς που κοσμούν τα εξώφυλλα των περιοδικών.

Παρόλα αυτά, πολλοί από εμάς πέφτουμε στην παγίδα και επιθυμούμε να έχουμε ένα διαφορετικό σώμα και φτάνουμε στο σημείο να μισούμε αυτό που ήδη έχουμε. Δυστυχώς, έχουμε «τσιμπήσει» στην ιδέα ότι υπάρχει ένα "τέλειο" σώμα κάπου εκεί έξω και εμείς είμαστε οι ελαττωματικοί και οι άχρηστοι που δεν το έχουμε.

Υπάρχει τρόπος να αγαπήσετε το σώμα σας όπως είναι; Αυτή τη στιγμή; Υπάρχουν τρεις απλοί τρόποι για να ξεκινήσετε από σήμερα:
 
1.  Σταματήστε να συγκρίνετε τον εαυτό σας με τους άλλους.
Ακούγεται σαν μία απλή συμβουλή, αλλά εάν πραγματικά την ακολουθήσετε μπορεί να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο που αισθάνεστε για τον εαυτό σας και το σώμα σας. Μία από τις μεγαλύτερες πηγές της δυσαρέσκειας με το σώμα μας είναι η σύγκριση με τους άλλους. Σταματήστε την!

Έχετε σκεφτεί πόσο τρελή αυτή η σύγκριση είναι; Είναι σαν να συγκρίνουμε μήλα με πορτοκάλια, απλά δεν είναι εποικοδομητικό. Στην πραγματικότητα μας κάνει να νιώθουμε ανήμποροι. Επειδή η αλήθεια είναι ότι τα μήλα δεν είναι εγγενώς καλύτερα από τα πορτοκάλια, είναι απλώς διαφορετικά. Μπορούμε να προτιμήσουμε τα μήλα ή το αντίστροφο, αλλά υπάρχουν θαυμάσια πράγματα τόσο για τα μήλα όσο και για τα πορτοκάλια. Μπορούμε να απολαύσουμε και τα δύο. Παρομοίως, θα μπορούσαμε να εστιάσουμε στα ιδιαίτερα στοιχεία του εαυτού μας που μας διαφοροποιούν από τους άλλους, χωρίς να κάνουμε τον εαυτό μας "χειρότερο από…", "άσχημο σε σχέση με…" κάποιον άλλο. Μπορούμε να απολαμβάνουμε να είμαστε ένα "μήλο", ενώ επιτρέπουμε στο άλλο άτομο να είναι ένα "πορτοκάλι".

2. Ξεκινήστε να παρατηρείτε αυτά που σας αρέσουν.
Είναι καταστρεπτικό για τους εαυτούς μας να «τσιμπάμε» στην ιδέα ότι υπάρχει το τέλειο σώμα και πρέπει να το έχουμε. Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει. Όλοι έχουμε ελαττώματα και πράγματα που δεν αγαπάμε. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να αγαπάμε τον εαυτό μας συνολικά. Ένας τρόπος για να αποδεχτείτε το σώμα σας είναι να επικεντρωθείτε σε αυτές τις πτυχές του που αγαπάτε.

Ίσως έχετε όμορφα χέρια, ή τα μάτια σας είναι φωτεινά και όμορφα. Διαλέξτε ένα πράγμα για να ξεκινήσετε. Κάθε φορά που μια αρνητική σκέψη έρχεται για κάτι που δεν σας αρέσει στο σώμα σας, κλείστε αμέσως τα αυτιά σας και θυμηθείτε το χαρακτηριστικό που σας αρέσει. Θα αυξηθεί η αυτοεκτίμησή σας και θα σας βοηθήσει να δεχτείτε το σώμα που έχετε εάν εξασκηθείτε σε αυτή την πρακτική.

3. Δώστε έμφαση στην Υγεία.
Το κόλπο είναι να μετατοπίσετε την προσοχή σας. Επικεντρωθείτε στην προσπάθεια να έχετε ένα υγιές σώμα. Εστιάζοντας σε αυτή, σας δίνεται η δυνατότητα να κάνετε καλύτερες επιλογές για να υποστηρίζετε το σώμα σας και τον εαυτό σας. Αντί να ακινητοποιηθεί το ηθικό σας με το να μην έχετε το "τέλειο" σώμα, μπορείτε να θέσετε στόχους για την προσωπική σας υγεία και να εργαστείτε για να τους καταφέρετε. Στη συνέχεια, θα ικανοποιηθείτε από τις σωματικές σας ικανότητες και τι μπορεί αυτό να καταφέρει.
 
Θυμηθείτε, τα παραπάνω είναι μια δια βίου άσκηση, με την καθημερινή προσπάθεια τα αποτελέσματα είναι θεαματικά!
[H φωτογραφία είναι του  Santiago Alvarez]
 
Μαρία Σαμιώτη
Ψυχοθεραπεύτρια-Οικογενεική Θεραπεύτρια
Εξιδίκευση στις Διατροφικές Διαταραχές & Παχυσαρκία